Semua catatan yang tidak dinyatakan sumber/rujukannya adalah pandangan pribadi dan cetusan pengendali blog ini. Pembaca dibenarkan membuat salinan (copy paste), mencetak atau menyebarkannya di laman maya dengan memberikan kredit kepada blog ini: ©http://7kilas.blogspot.com. Sebarang percetakan bagi tujuan kormesial pula perlu mendapat kebenaran bertulis daripada pengendali blog.


Sunday, May 4

Meningitis II


Ceri menjelma menjadi manusia lalu melangkah masuk ke klinik Karisma. Dr. Widat menyambut kehadiran Ceri dengan senyuman manis - semanis teh tarik.


Ceri: Dr. Widat, saya mahu mendapatkan suntikan meningitis. Sakit tak doktor? Dah lama saya tak kena cucuk ni. (senyum)


Dr. Widat: Tak sakit, jangan risau. Adik mahu ke Mekah ya?


Ceri: Ya, untuk mendapatkan visa ke sana. Dr.. apakata tak payah cucuk. Buat pengesahan saja. (ketawa).


Dr. Widat: Tak boleh! Bahaya tu! Di Mekah dan Madinah, orang ramai dan datang dari negara serta latar belakang yang berbeza. Virus meningitis mudah berjangkit melalui udara. (senyum).


Dr. Widat menyingsing lengan baju tangan kiri Ceri hingga ke paras siku lalu segera memeriksa tekanan darah. Setelah mendapati tekanan darahnya normal, picagari segera disuntik ke urat darah di bahagian pelipat siku.


Ceri: Eh! Dr. Widat... dah siap ya? (senyum)


Dr. Widat tersenyum tenang sambil menganggukkan kepalanya perlahan.


Ceri: Eh... tak sakit pun. Pandai Dr. Widat cucuk..


Dr. Widat tertawa mersik. Kad pengesahan suntikan meningitis segera dicop dan ditandatangani lalu diserahkan kepada Ceri. Dan, RM 90 pun terbang melayang...


No comments: