Semua catatan yang tidak dinyatakan sumber/rujukannya adalah pandangan pribadi dan cetusan pengendali blog ini. Pembaca dibenarkan membuat salinan (copy paste), mencetak atau menyebarkannya di laman maya dengan memberikan kredit kepada blog ini: ©http://7kilas.blogspot.com. Sebarang percetakan bagi tujuan kormesial pula perlu mendapat kebenaran bertulis daripada pengendali blog.


Friday, April 25

Mereka Sudah Pulang





Hari ini, seorang lagi jiran ibu kembali ke pangkuan Ilahi dalam usia yang relatifnya masih muda- 50 tahun di Hospital Sultanah Aminah, Johor Bharu. Al-Fatihah. Semoga rohnya dicucuri rahmat.



Sebelum ini, kami dikhabarkan dengan kematian mengejut seorang teman yang meninggal dunia di dalam tidur. Malam sebelumnya, arwah baru sahaja membantu menggali liang untuk jenazah anak saudaranya yang meninggal dalam usia bayi. Ibu bapanya pengsan serta merta. Ibunya kemurungan sehingga membawa kepada kematiannya dua minggu lepas.



Kematian fitrah kehidupan. Setiap yang bernafas pasti merasai mati. Persoalannya, sejauh manakah kesediaan kita untuk mati dan menerima berita kematian insan yang kita sayangi? Ya, dunia ini pinjaman dan sampai masanya kita akan memulangkan semula apa yang kita pinjam samada dengan rela atau terpaksa. Mudah-mudahan, bila tiba masanya, kita memulangkan segala aset yang kita pinjam dengan hati yang bahagia.








No comments: