Semua catatan yang tidak dinyatakan sumber/rujukannya adalah pandangan pribadi dan cetusan pengendali blog ini. Pembaca dibenarkan membuat salinan (copy paste), mencetak atau menyebarkannya di laman maya dengan memberikan kredit kepada blog ini: ©http://7kilas.blogspot.com. Sebarang percetakan bagi tujuan kormesial pula perlu mendapat kebenaran bertulis daripada pengendali blog.


Thursday, November 24

Berdoalah...





Berdoalah... Doa itu senjata bagi orang-orang yang beriman. Doa itu sumber inspirasi dan kekuatan. Doa itu penawar segala kesakitan. Doa itu petanda bahawa kita ini hamba-Nya yang serba kekurangan, sedang Allah itu Maha Agung lagi Maha Berkuasa.

Berdoalah... Dalam doa ada ketulusan dan pengharapan. Dalam doa ada kecintaan dan keindahan.

Berdoalah... Berdoalah untuk diri sendiri. Berdoalah jua untuk kebaikan orang lain meski tanpa dipinta, malah tanpa pengetahuannya. Insha-Allah, kebaikan itu akan kembali berlimpah kepada diri kita jua... meski tanpa dipinta.

Berdoalah... dan terus berdoa... dalam susah mahupun senang.. diwaktu sempit mahupun lapang... sehingga diri berangkat pulang.. kerana sesungguhnya Allah itu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.


No comments: