Semua catatan yang tidak dinyatakan sumber/rujukannya adalah pandangan pribadi dan cetusan pengendali blog ini. Pembaca dibenarkan membuat salinan (copy paste), mencetak atau menyebarkannya di laman maya dengan memberikan kredit kepada blog ini: ©http://7kilas.blogspot.com. Sebarang percetakan bagi tujuan kormesial pula perlu mendapat kebenaran bertulis daripada pengendali blog.


Monday, June 6

Populariti.. perlukah dikejari?




Terlalu banyak rancangan realiti tv dan terlalu ramai selebriti daripada rancangan berbentuk hiburan, permainan dan sukan hinggalah ke rancangan berbentuk ilmiah dan agama. Terlalu mudah untuk mengecap populariti dalam era globalisasi.. di zaman internet, i-pad, i-phone, you tube, blog, rangkaian sosial, CCTV dan pelbagai lagi. Perkukuh ilmu di dada kerana setiap orang berpotensi menjadi selebriti dalam sekelip mata.. dalam rela atau paksa.


Kata orang.. kalau takut dilambung ombak.. jangan berumah di tepi pantai. Selagi belum cukup persediaan.. usah turun ke gelanggang kerana risiko yang bakal ditanggung turut melibatkan 7 generasi mendatang. Fitrahnya manusia.. suka dikenali, popular dan disanjung tinggi. Fikir 7,777.77 kali sebelum mengejar populariti kerana hakikatnya, kehidupan yang 'low profile' atau tidak dikenali jauh lebih menenangkan akal dan hati.


No comments: