Semua catatan yang tidak dinyatakan sumber/rujukannya adalah pandangan pribadi dan cetusan pengendali blog ini. Pembaca dibenarkan membuat salinan (copy paste), mencetak atau menyebarkannya di laman maya dengan memberikan kredit kepada blog ini: ©http://7kilas.blogspot.com. Sebarang percetakan bagi tujuan kormesial pula perlu mendapat kebenaran bertulis daripada pengendali blog.


Wednesday, January 15

Berlari..




Saat kematian kian hampir.. dan kita pun ber'lari'.. menyempurna segala misi, visi, amanah dan janji.. sebelum berpulang pada Ilahi.

Tahun baru.. kita merangka strategi baru.. sejarah baru.. meski destinasi tetap SATU:

"Work smart.. work with joy and happiness.. work in synergy".

Kita ber'lari' merentas cakrawala .. menongkah tsunami zaman. Kita percaya.. bahkan sangat percaya.. bahawa setiap detik yang dimiliki saat ini nilainya infiniti. Dan kerana itu.. kita pun ber'lari' selagi Dia mengizinkan kita untuk terus ber'lari'.

Kita ber'lari' merealisasi mimpi dalam tawakkal kental.. tenang seimbang pada khauf dan raja'.. jua waad dan waid. Kita ber'lari' dan menggigit sekuat hati dengan geraham akan tali segala hikmah - al-Quran dan sunnah. Dan kerana itu.. kita yakin.. bahkan sangat yakin... bahawa sesungguhnya tiada suatu apapun yang mustahil dengan izin Allah.. lalu mencapai jaya.

Kita ber'lari' dan terus ber'lari' dalam fikir dan zikir saat musafir.. sebelum kembara ke yaumil akhir.

Moga pada setiap lafzah yang 'berlarian'... kita beroleh al-falah.. barakah... rahmah.. dan redha berlimpah.. jua terhindar daripada sekalian fitnah. 


*Catatan dalam Facebook pada 31 Disember 2013 

No comments: