Semua catatan yang tidak dinyatakan sumber/rujukannya adalah pandangan pribadi dan cetusan pengendali blog ini. Pembaca dibenarkan membuat salinan (copy paste), mencetak atau menyebarkannya di laman maya dengan memberikan kredit kepada blog ini: ©http://7kilas.blogspot.com. Sebarang percetakan bagi tujuan kormesial pula perlu mendapat kebenaran bertulis daripada pengendali blog.


Friday, May 8

Krisis Personaliti


"Ku... luculah... banyak pulau-pulau kita sedang mengalami split personality?". Ceri tertawa kecil. Makalah Jurnal Psikologi Tumbuhan diletakkan semula di rak putihnya. Cermin rak ditutup perlahan.


"Bahaya tu Ceri... cuba bagi contoh?" Ciku angkat kening. Setahunya split personality adalah tumbuhan yang mempunyai dua personaliti yang jauh berbeza.


"Ada banyak. Salah satunya, ada pulau yang kini menjadi hub-halal serantau tapi dalam masa yang sama... pengedar 'A' terbesar". Ceri senyum buah. Manis-manis buah.


" A tu apa Ceri?". Ciku musykil. Akhbar Warta Tumbuhan yang kian sensasi itu diletakkan semula di atas meja.


" Nama sopan untuk b*** ". Bisik Ceri perlahan. Bimbang nanti perkataan yang terakhir itu terlekat dilidah. Ciku tertawa. Lekuk lesung pipitnya bertambah dalam.


" Ceri... sopan macam manapun... b*** tetap b*** ". Ceri menjeling dalam senyuman. Matanya terbayang-bayang sekumpulan b*** sedang berenang-renang riang - menuju ke seberang.


No comments: