Semua catatan yang tidak dinyatakan sumber/rujukannya adalah pandangan pribadi dan cetusan pengendali blog ini. Pembaca dibenarkan membuat salinan (copy paste), mencetak atau menyebarkannya di laman maya dengan memberikan kredit kepada blog ini: ©http://7kilas.blogspot.com. Sebarang percetakan bagi tujuan kormesial pula perlu mendapat kebenaran bertulis daripada pengendali blog.


Sunday, January 4

Palestina



Meskipun sudah diduga sedari awal, keganasan dan keangkuhan rejim zionis di Palestin menyentuh sanubari setiap insan yang masih waras dan mampu berfikir secara rasional. Jam 8.20 malam, mesej seorang teman tertera di skrin:

Salam... tolong bacakan 'Lailahaillallah, Allahu akbar dan surah Al-Ikhlas tiga kali, untuk masjidil Aqsa yang sedang dikepung oleh israel'.
j
Pertumpahan darah dan pergolakan di bumi Palestina dan negara-negara Islam di seluruh dunia bukanlah kisah baharu. Kekejaman dan penindasan terancang rejim zionis dan sekutunya di seluruh dunia menuntut seluruh umat manusia yang bijaksana melancarkan strategi baru yang benar-benar efektif dan efisyen. Strategi bertahan, tunggu dan lihat ternyata sudah tidak lagi relevan dengan situasi masa kini. Keimanan yang jitu, kepimpinan yang dinamis, pelan tindakan yang proaktif dan gerakan kolektivis diperlukan untuk menghalang kezaliman dan rencana jahat sekutu para syaitan dari terus berleluasa. Pastinya ianya jauh lebih utama dari meja rundingan yang pening memikirkan jenama kereta yang mahu dipakai, selama mana pasangan Mawi dan Ikin mampu bertahan, berapa banyak bunga api yang perlu dipasang untuk meraikan tahun baru dan pelbagai isu terkini yang tidak memberikan impak membina kepada masyarakat untuk diberi publisiti di ruang media yang terhad.


Yang Tersirat...

Dunia sudah terlalu uzur dan nazak. Perhiasan 'perempuan tua bongkok tiga' ini sudah terlalu sarat dan hanya menunggu masa untuk musnah bersama penghuninya. Dari satu sudut, segala kekejaman dan penindasan bukanlah lambang kekuatan sebaliknya lambang ketakutan dan rasa rendah diri (inferiority complex) yang 'terlampau' musuh-musuh Islam terhadap kekuatan dan kebenaran agama suci ini. Dan... orang yang 'sangat ketakutan' sanggup berbuat apa saja.


No comments: