Semua catatan yang tidak dinyatakan sumber/rujukannya adalah pandangan pribadi dan cetusan pengendali blog ini. Pembaca dibenarkan membuat salinan (copy paste), mencetak atau menyebarkannya di laman maya dengan memberikan kredit kepada blog ini: ©http://7kilas.blogspot.com. Sebarang percetakan bagi tujuan kormesial pula perlu mendapat kebenaran bertulis daripada pengendali blog.


Friday, January 14

Seadanya: Tinggi vs Rendah



Mana lebih baik... tinggi atau rendah?


Sewaktu di sekolah menengah, seorang teman yang merasakan tubuhnya terlalu tinggi selalu membongkokkan badannya agar tampak lebih rendah. Rakan yang bertubuh rendah pula selalu menjinjitkan kakinya agar kelihatan lebih tinggi.


Kesimpulannya, wahima tinggi atau rendah.. pada keduanya ada kebaikan. Yang penting, suburkan rasa syukur dan redha pada perkara yang tidak boleh diubah kerana ia membentuk konsep kendiri yang positif serta kehidupan yang lebih ceria dan bermakna. Hidup tak akan pernah merasa puas, bahagia dan menenangkan selagi tiada syukur dan redha di jiwa.


Foto: Manusia tertinggi (Sultan Kosen dari Turki, 246.4 cm) dan terendah (Ping Pang dari China, 73 cm) di dunia dengan pose istimewa. Comel bukan??? :)



No comments: