Semua catatan yang tidak dinyatakan sumber/rujukannya adalah pandangan pribadi dan cetusan pengendali blog ini. Pembaca dibenarkan membuat salinan (copy paste), mencetak atau menyebarkannya di laman maya dengan memberikan kredit kepada blog ini: ©http://7kilas.blogspot.com. Sebarang percetakan bagi tujuan kormesial pula perlu mendapat kebenaran bertulis daripada pengendali blog.


Tuesday, October 20

Tenanglah...




Perjalanan... lalui dengan tenang dan hati yang lapang. Masa terus berjalan dan kitaran hidup terus beredar. Langit tak sentiasa cerah.. sesekali langit mendung dan hujan pun bercurahan. Sesekali kilat sambar menyambar dan guruh seakan memekik marah di langit tinggi. Usahlah bersedih dengan apa yang telah terlepas dari tangan. Usahlah jua digusarkan masa depan yang penuh dengan pelbagai kemugkinan. Ya, lalui semua itu dengan tenang dan dada yang lapang. Ah.. bukankah dalam kesusahan ada kemanisan... dalam kesulitan ada kelapangan dan dalam kepahitan ada ubat yang mujarab? Bukankah dunia ini medan ujian untuk menilai siapakah di kalangan kita yang terbaik amalannya? Dan, bukankah setiap kesukaran itu mematangkan... dan mengajar kita agar menjadi lebih bijaksana?


Anakanda...
Lalui setiap fasa kehidupan dengan penuh optimis... dengan melakukan yang terbaik bersuluhkankan ilmu, iman... dan petunjuk dari Ilahi tentunya. Ya.. lalui kehidupan dengan tenang dan hayati keindahannya kerana kehidupan ini milik Tuhan... dulu, kini dan selamanya :).


No comments: