Semua catatan yang tidak dinyatakan sumber/rujukannya adalah pandangan pribadi dan cetusan pengendali blog ini. Pembaca dibenarkan membuat salinan (copy paste), mencetak atau menyebarkannya di laman maya dengan memberikan kredit kepada blog ini: ©http://7kilas.blogspot.com. Sebarang percetakan bagi tujuan kormesial pula perlu mendapat kebenaran bertulis daripada pengendali blog.


Friday, July 31

Kopitiam Ghadir

"Hidayah tidak hinggap pada hati semua orang. Ia hinggap pada hati yang terpilih"- Kopitiam Ghadir.


Berminat dengan teater? Teater muzikal Kopitiam Ghadir yang berasaskan semangat Surah al-Asr dan gagasan 'memasjidkan seni' kelihatan menawarkan sedikit kelainan.


"Drama sejam 15 minit ini mengisahkan seorang lelaki yang tersesat ke sebuah kota misteri dan terpaksa singgah di sebuah kafe untuk bertanyakan arah. Di situ beliau bertemu dengan sekumpulan pemuda aneh yang asyik menyanyikan pelbagai rentak lagu nasyid. Lelaki tersebut berbual-bual mengenai Rasulullah saw dan keutamaan baginda sebelum membuat keputusan samada untuk menetap di kota kecil tersebut, atau keluar pulang ke tempat asalnya".


"Pementasan Kopitiam Ghadir akan berlangsung antara 8-11 Ogos 2009 bermula pukul 9 malam di Dewan Bahasa dan Pustaka (Balai Budaya Tun Syed Nasir). Tiket hanyalah RM 10. Tempahan tiket boleh dibuat mulai sekarang melalui pengurus produksi saudara Luqman Hisyam di nombor 012 2335263. Sms sahaja nama, tempahan malam pementasan dan jumlah tiket."


"Komposer, penyanyi dan aktor Kopitiam Ghadir - penasyid dari kumpulan Revolusi Pembudayaan Selawat - akan muncul di Radio Ikim.fm pada 1 Ogos 2009 (Sabtu) pukul 10-12 malam"


Nota: Sila rujuk laman berikut untuk maklumat lanjut: http://tehranifaisal.blogspot.com/.

No comments: