Semua catatan yang tidak dinyatakan sumber/rujukannya adalah pandangan pribadi dan cetusan pengendali blog ini. Pembaca dibenarkan membuat salinan (copy paste), mencetak atau menyebarkannya di laman maya dengan memberikan kredit kepada blog ini: ©http://7kilas.blogspot.com. Sebarang percetakan bagi tujuan kormesial pula perlu mendapat kebenaran bertulis daripada pengendali blog.


Wednesday, April 8

Kena Tag II




1. Bekas kekasih saya adalah:

Seekor ayam gajah yang sangat jinak dan manja. Dilanggar seseorang tahun lepas.


2. Saya sedang mendengar:

Bunyi kipas syiling dan bacaan tilawah dari radio IKIM



3. Mungkin saya patut:
balik kampung



4. Saya suka:

hampir semua perkara... semua kerja saya adalah juga hobi saya



5. Sahabat-sahabat baik saya:

sangat baik, cerdik, versatile, 'cantik', tidak berkira, terbuka, memahami dan penyayang



6. Saya tak paham:

Bahasa Mandarin, Urdu, Jepun, Korea, Jerman, Perancis, Banjar dan Bugis.



7. Saya kehilangan:

umur saya pada setiap lafzah yang berlalu.


8. Ramai yang berkata saya:

baik, pandai (hihi... aaamiiin!), cool je... dan suka senyum



9. Makna nama saya:

Jamiah- universiti, yang menyatupadukan, perhimpunan.

Miah- seratus.

Ayah saja bagi nama ni sebab saya lahir malam Jumaat.



10. Cinta itu adalah :

rasa kasih yang mendalam pada sesuatu



11. Di suatu tempat, seseorang sedang :

khusyuk menunaikan solat dalam sajli tebal. Titis air matanya membeku di wajah. Di luar, angin bertiup kencang dan dia tetap tenang... damai dalam pengabdian.



12. Saya akan cuba :

sempurnakan pengajian saya tahun ini :)



13. Ayat SELAMANYA membawa maksud:

kekal abadi - kholidina fi ha abada...



14. Telefon bimbit saya :

sony ericson K608i. Beli tiga tahun lepas di Mines. Adalah juga jam loceng, kamera (1.3 mega pixel), radio, perakam video dan jadual waktu saya.



15. Bila saya terjaga dari tidur:

Senyum, lihat jam tangan, buka tiga ikatan dan sambung kerja sekolah.



16. Saya paling meluat apabila:

ada batu api, hipokrasi, agama dipersenda dan dosa melata.



17. Pesta / Parti adalah:

majlis/suasana yang sangat meriah... pesta buku, pesta IT (PC Fair) ... pesta ibadah... pesta konvokesyen... pesta bunga...pesta pertanian, pesta buah-buahan dan pesta makan-makan...



18. Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah:
Anak-anak arnab saya (1 bulan) - putih gebu, hitam putih dan kelabu asap.


19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah:
Sekolah rendah, undergraduate dan sekarang.


20. Hari ini :
Saya sudah hantar kertas-kerja yang ke-4, dan menikmati nasi bukhari kambing sebagai hadiah.


21. Malam ini saya akan:
siapkan modul dan tidur.


22. Esok pula saya akan:
Pulangkan buku di perpustakaan dan hantar modul pada cikgu.


23. Saya betul2 inginkan:
Menziarahi keluarga.... rinduuuuuu.... !


24. Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini:
Senyum. Itu hobi saya juga... dulu, kini dan selamanya. :)


25. Pusat membeli-belah atau arked permainan :

Sekitar Bangi, Batu Pahat dan Putra Jaya. Tempat-tempat lain - hanya jika perlu, dibawa seseorang atau tersesat jalan.


27. Bilik yang terang atau gelap:

Selalunya terang-benderang... mungkin esok boleh mula bergelap atau guna cahaya samar.


28. Makanan segera adalah:

Segera untuk dimakan... tak sampai 2 minit untuk disiapkan... contohnya... bubur oat, sup halia telur dan biskut Jacob cicah susu



29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang?:

Terima kasih (selepas menerima sepotong tembikai susu).



30. Siapa yang anda nak TAG?

Calon-calon pilihanraya Bukit Gantang (yang 15 orang itu) ... dan barisan Menteri Kabinet baru Malaysia. ... hm, boleh ke.. Cik Salina? :)



No comments: