Semua catatan yang tidak dinyatakan sumber/rujukannya adalah pandangan pribadi dan cetusan pengendali blog ini. Pembaca dibenarkan membuat salinan (copy paste), mencetak atau menyebarkannya di laman maya dengan memberikan kredit kepada blog ini: ©http://7kilas.blogspot.com. Sebarang percetakan bagi tujuan kormesial pula perlu mendapat kebenaran bertulis daripada pengendali blog.


Friday, October 31

Yoga vs Solat


Yoga vs Solat
Antara yoga dan solat, mana lebih baik? Dr. Azahari Ismail pernah mempersoalkan amalan yoga di kalangan umat Islam. Bagi beliau, solat lebih dari cukup. Namun, apabila ianya melibatkan akidah sebagaimana pernyataan Prof Zakaria Stapa kelmarin, tampaknya tiada kompromi lagi.

Mukjizat Gerakan Solat

Saya belum membaca buku ini, sebuah pengalaman menarik dari negara jiran. Sinopsisnya saya peroleh dari internet.


Tajuk:Mukjizat Gerakan Solat
Pengarang: Madyo Wratsongko, Sagiran, Muhammad Sallehuddin
Penerbit: Synergy Media Books
ISBN: 983197509XPrice: RM24.90


Buku ini disusun berdasarkan pengalaman peribadi pengasas urutan berdasarkan gerakan solat (pemberi maklumat) setelah berpuluhan tahun beliau menderita menghidap penyakit kronik seperti gastrik, migrain, hepatitis B, asma bronkitis, sakit buah pinggang, selsema, batuk dan kurang bertenaga sehingga teman-teman sepejabat sering menggelar beliau sebagai rumah sakit kerana terpaksa mengusung beg ubat ke mana-mana sahaja. Pelbagai cara dan jenis rawatan telah dilakukan dan beliau hampir berputus asa. Bermula dari doktor pakar, akupuntur, dukun, tukang urut sehingga mengamalkan perubatan cara tradisional. Beribu-ribu wang telah dihabiskan untuk membiayai perbelanjaan rawatan tersebut. Harapan untuk sembuh dari penyakit tersebut muncul setelah beliau diurut dengan teknik khas yang diperkembangkan dari penerapan teknik berwuduk. Setelah beliau diurut, tindak balas terus dirasakan. Tubuh beliau kembali segar dan bersemangat Akhirnya beliau mula mempelajari ilmu mengurut dengan teknik-teknik khas tersebut dengan serius dan melakukan senaman berdasarkan gerakan solat tersebut.

No comments: