Semua catatan yang tidak dinyatakan sumber/rujukannya adalah pandangan pribadi dan cetusan pengendali blog ini. Pembaca dibenarkan membuat salinan (copy paste), mencetak atau menyebarkannya di laman maya dengan memberikan kredit kepada blog ini: ©http://7kilas.blogspot.com. Sebarang percetakan bagi tujuan kormesial pula perlu mendapat kebenaran bertulis daripada pengendali blog.


Saturday, May 14

Kari Tanpa Santan




Kelmarin, buat pertama kalinya saya memasak kari daging tanpa santan. Ternyata, rasanya tetap enak dan menyelerakan. Yang penting, ia lebih baik untuk kesihatan terutamanya jika bekerja dalam sektor yang tidak memerlukan banyak aktiviti fizikal.



Seperti juga santan, dalam kehidupan adakalanya terdapat perkara yang dianggap penting tetapi sebenarnya tidak perlu, bahkan adakalanya berbahaya dalam mencapai sesuatu matlamat. Justeru, adalah penting untuk memahami antara perkara yang paling penting dengan perkara yang sederhana penting, kurang penting dan perkara yang langsung tidak penting. Dengan itu, barulah proses pembuatan keputusan dapat dilakukan dengan lebih tepat dan matlamat dapat dicapai dengan efektif (berkesan) dan efisyen (cekap).


No comments: